Terug naar het nieuwsoverzicht.

Singer Inspiration naaimachines

De nieuwe Singer Inspiration naaimachines Gemakkelijk naaien voor beginners; Nieuwelingen op naaigebied helpen mee aan de ontwikkeling van een nieuwe, unieke productlijn - nu wereldwijd verkrijgbaar.

Singer Inspiration naaimachine
Hamilton, Bermuda.--(BUSINESS WIRE)--2 maart 2007--Vandaag heeft Singer, wereldleider op het gebied van naaimachines en fournituren, zijn nieuwe productlijn SINGER INSPIRATION(TM) naaimachines wereldwijd gelanceerd. Singer heeft over de hele wereld duizenden beginners op naaigebied geraadpleegd voor het ontwikkelen van deze hoogkwalitatieve, gebruikersvriendelijke, betaalbare, krachtige en fraaie naaimachines, die de nieuweling inspireren en het naaien vereenvoudigen. Internationaal is er een hernieuwde interesse voor naaien zichtbaar met veel nieuwe naaisters. De meest gebruikersvriendelijke naaimachine ter wereld zal verkrijgbaar zijn bij de grotere detailhandelsketens en bij onafhankelijke naaimachinedealers over de hele wereld.

Het mondiale doelgroepenonderzoek van Singer heeft aangetoond dat de meeste geavanceerde naaimachines die op de markt verkrijgbaar zijn veel te gecompliceerd zijn voor starters. Onervaren gebruikers willen gewoon weten hoe de machine werkt en hoe je ermee aan de slag kunt.

"Jonge beginners vormen het grootste klantensegment op de naaimachinemarkt", zegt Don Fletcher, CEO van SVP Worldwide, het moederbedrijf van Singer. "Als ze hun eerste machine kopen of krijgen, willen deze klanten, die geen of weinig naai-ervaring hebben, een gebruikersvriendelijk, betrouwbaar en fraai product met een goede prijs-/kwaliteitsverhouding. De SINGER INSPIRATION-lijn voldoet aan al deze eisen, is van een vertrouwd merk en biedt de functies die de klant wil tegen een betaalbare prijs."

Met de SINGER INSPIRATION naaimachines heeft de gebruiker niet te maken met alle uitdagingen die debutanten over het algemeen te wachten staan als ze een naaimachine gaan gebruiken, zoals het inrijgen van de boven- en onderdraad en te weinig licht boven het werkvlak. Om deze traditionele problemen op te lossen heeft Singer NoError Threading(TM) ontwikkeld (een storingsvrij inrijgproces) evenals SureFit Bobbin(TM) (een veilig onderdraadsysteem) en StayBright LED(TM)(een lichtdiodesysteem), en deze functies in alle SINGER INSPIRATION naaimachines ingebouwd. Omdat deze en andere technologische hoogstandjes van Singer het naaien voor de beginner vereenvoudigen, is "Gewoon de gemakkelijkste" gekozen als slogan voor de wereldwijde lanceringscampagne.

"De SINGER INSPIRATION productlijn is ontwikkeld naar aanleiding van het omvangrijkste klantenonderzoek dat Singer ooit heeft uitgevoerd", aldus Brad Hunsaker, de internationale Vice-president Verkoop en Marketing van SVP Worldwide. "Het onderzoek toonde aan dat de klanten een naaimachine willen die een modernere uitstraling heeft, maar die ook beschikt over veel van de traditionele, typische Singer-functies. Het handelsmerk SINGER INSPIRATION is puur, intuïtief en zó eenvoudig dat het de gebruiker inspireert."

Singer heeft zich de input van de klanten ter harte genomen en een machine ontwikkeld met zachtere, meer vrouwelijke lijnen die doen denken aan de eerste SINGER(R) machines. Ook al zijn witte naaimachines onder de deelnemers aan het onderzoek nog steeds het populairst, er is ook interesse getoond voor een zeker kleurgebruik. Dit heeft geresulteerd in duidelijke maar voorzichtige accenten. De functies van de machine zijn begrijpelijk gemarkeerd met woorden én universele symbolen, en het traditionele Singer "watermerk" heeft een nieuwe vormgeving gekregen die overeenkomt met de moderne stijl van de SINGER INSPIRATION productlijn.

Consumenten kunnen een bezoek brengen aan hun plaatselijke Singer dealer om de nieuwe naaimachines uit te proberen.

Over Singer:

Singer is opgericht in 1851 en is momenteel een van de grootste verkooporganisaties van naaimachines voor consumenten en professionals ter wereld. Singer is internationaal sterk aanwezig, met fabricagefaciliteiten in Brazilië en China, 10 marketingeenheden in het buitenland en een dealernetwerk in meer dan 190 landen. Het bedrijf kent een lange geschiedenis op het gebied van innovaties in de naaimachinebranche en heeft vele doorbraken op zijn naam staan, onder andere de eerste draagbare naaimachine ter wereld, in 1921 en de eerste computergestuurde machine, in 1978.

Netherlands Corporate News - 2 maart 2007